یزدفردا: استاندار یزد حوزه‌های مسکن و انرژی خورشیدی را از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید همیشگی شهید آیت الله رئیسی به ویژه برای استان یزد دانست و اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور بر تبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی کشور و حتی منطقه بود.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی استاندار یزد در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان و نیز نیروگاه 100 مگا واتی مجموعه چادرملو واقع در روستای شحنه به بررسی مسائل مختلف آن ها پرداخت.
 
استاندار یزد در جریان این بازدیدها، حوزه‌های مسکن و انرژی خورشیدی را از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید همیشگی شهید آیت الله رئیسی به ویژه برای استان یزد دانست و اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور بر تبدیل یزد به قطب انرژی های خورشیدی کشور و حتی منطقه بود.
 
وی با بیان اینکه یزد، استان پیشرو در زمینه انرژی خورشیدی است، گفت: در راستای تحقق برنامه ریزی استان مبنی بر ایجاد 2000 مگاوات نیروگاه خورشیدی حجم وسیعی از کار و عملیات اجرایی، در قالب های مختلف در استان حال اجراست.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 101 مگاوات برق خورشیدی به شبکه متصل شده و مابقی در حال احداث و یا در مرحله انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها قرار دارد.
 
وی با اشاره به برگزاری ماهانه شورای عالی مسکن به ریاست شخص آیت الله رئیسی؛ رئیس جمهور شهید، تصریح کرد: ایشان مباحث این حوزه را به صورت روزانه و هفتگی پیگیری و بر اجرای مصوبات نشست مصر بودند.
 
استاندار یزد در ادامه از پیشرفت بسیار مطلوب عملیات آماده‌سازی اراضی سایت 585 هکتاری واقع در بخش مرکزی یزد، خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سایت نیز روز یکشنبه، با حضور وزیر راه شهر سازی آغاز می شود.
 
وی با اشاره به بازدید از پروژه 600 واحدی مسکن کارگری در استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این پروژه نیز پیشرفت بسیار بالایی داشته و عملیات اجرایی آن با سرعت در حال انجام است.
 
فاطمی همچنین از پیشرفت قابل قبول پروژه 200 واحدی مسکن محرومین خبر داد و افزود: این پروژه با همکاری مجموعه سپاه الغدیر استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال ساخت است.
 
وی با اشاره به سرعت نامناسب پروژه 300 واحدی مسکن مددجویان بهزیستی، گفت: با توجه به پیشرفت کند پروژه، دستور خلع ید پیمانکار و تعیین پیمانکار جدید جهت تسریع این پروژه ظرف سه ماه آینده صادر شد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه ۶۴۰۰ واحد مسکونی در سایت ۳۷۷ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن طراحی شده است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از عملیات ساخت این پروژه انجام و زیرساخت‌های لازم نیز تامین شده است.
 
وی در ادامه از افتتاح پروژه راه اهن یزد - اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: پس از تحویل این پروژه به مجموعه راه آهن تردد قطارها به صورت روزانه و هفتگی انجام خواهد شد.
 
فاطمی با بیان اینکه عملیات اجرایی بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه شهرسازی در استان آغاز خواهد شد، اظهار داشت: همچنین ۴۴۰۰ قطعه زمین واگذار و ۴۱۵۰ واحد نهضت ملی مسکن اعم از مسکن تکمیلی تدریجی، خود مالکی، بازآفرین و روستایی افتتاح خواهد شد.
 
استاندار یزد تصریح کرد: این حجم وسیع کار عمرانی در حوزه ساخت مسکن به عنوان یک جهاد واقعی و یک کارگاه بزرگ عمرانی محصول پیگیری های شهید آیت الله رئیسی و همسنگران ایشان است که با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.
 
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: به غیر از پروژه هایی که به نام شهدا نامگذاری شده تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و مسجد بزرگ این سایت به نام حضرت آیت الله رئیسی نامگذاری خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا